tirsdag den 3. januar 2012

Nok det billigste tylskørte i mands minde!

Så kom dagen igen hvor symaskinen atter engang kom frem. Efter julens sysler trængte jeg til en pause omend den ikke blev så lang!

Men den kom igen med et brag - det billigste bløde tyl skørt! for mig har den nok kostet 6,- da jeg har en ordentlig stak elastik herhjemme. Jeg brugte ca. 48-50 cm elastik, en pakke gardiner fra Ikea til en flad 20ér -dem i hvid tyl og min symaskine. Der kan komme intet mindre end 4 tyl skørter ud af denne pakke!


Jeg startede med at klippe løbegangen af som de selv har syet sammen på den ene af gardinerne. Lagde den dobbelt og lavede så den første bommert - jeg klippede den fri i siden så jeg havde to lange stykker, som jeg så senere skulle bruge tid på at sy sammen igen!



Derefter delte jeg den i 4 lige brede stykker, to af disse bruges til et tylskørt.

Så syede jeg dem sammen i siden - egentlig skulle jeg jo her bare have syet den ene side hvis ikke jeg havde klippet det op, men så tog jeg to af disse stykker og syede sammen så jeg fik en kæmpe lang bredde. Det vil sige at på dette billede er der 4 lag tyl oven på hinanden - formet som et rør.
 Fold dem sammen med vrangsiden foldet indenunder og læg nåle oppe ved løbegangen så du er sikker på at få at tyllen samlet helt når du syer.
 Sådan cirka sådan her...
 Tag så en sikkerhedsnål - en bette en og klip et lille hul ned i løbegangen som du lige kan smutte nålen ind i og trække igennem. bagefter binder en enten en knude eller syer den sammen og trækker samlingen lidt væk fra åbningen. Så er åbningen skjult og stoffet løber ikke.
Tadaa.....! Et lille fint blødt tylskørt, jeg varierer længden når modtageren får den på :)

Håber det kan bruges :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar