tirsdag den 13. marts 2012

Regnbue tylskørt

DIY til et fint skørt i alle regnbuens farver



Dette farverige skørt kræver mange meter tyl hvis du ikke har små bundter derhjemme, da man i stof og stil kun kan købe en meter af gangen. Du skal ikke bruge i nærheden af en meter til en str 50 cm. Jeg lavede stropperne i ca. 3-5 cm. bredde og klippede til omkring 5 knuder med 3 lag tyl i en knude. Men kig på dit barn eller modtageren, så er det lettere at bedømme hvor bredde stropperne skal være og hvor langt den skal gå ned på benene. Her er der i hvertfald til mange flere af slagsen :)



Først lavede jeg det uden at blande farverne sammen i overgangen men det blev ikke som ventet. Så i stedet blandede jeg dem som du kan se lidt længere nede.

Ser det ikke skønt ud med så mange farver? Kameraet kunne ikke engang fange det ordenligt desværre
 Skiftesvis på række, det fortrød jeg så længere nede..
 tag et bundt og find midten af den og vend den på hovedet under elastikken, vrid det øverste tyl rundt - det giver et pænere resultat på elastikbåndet.
 Og ned i løkken.. Træk til, men bøj ikke elastikken.
Det sker ofte at der bliver for meget elastik, og det syer jeg lige sammen og klipper det overskydende af bagefter.
 Min stakkels dreng som begynder at kunne li at have tylskørter på ( skal dog bestikkes med noget sødt...)


 Jeg fortrød at kontrasten var så stor så tog de 2 stykker í hver sin farve der lå sammen og foldede dem om

Jeg tog en af hver farve og lagde i den modsatte bunke. Så passede det med at når jeg gik fra en farve så tonede jeg den langsomt ud. Først 3 lyserød, så 2 lyserøde og en rød, og derefter 1 lyserød og 2 røde og så 3 røde. Det gav en fin glidende overgang :)




Skørtet blev sendt som en ekstra giveaway, da den sidste ikke var som jeg ville den skulle være. Elastikken er desuden ikke synlig, men blitzen fanger den bare hver gang.


Hvis nogen har et tip til hvordan jeg kan gøre sådan at mine indlæg ikke kommer i sin fulde længde men at man skal trykke "læs mere", så vil jeg meget gerne vide hvordan... :)

5 kommentarer:

  1. Det er simpelthen bare så fint, Jette! Du er totalt kreativ altså!:)

    SvarSlet
  2. Tak Suus! Hvor er du sød! :)

    SvarSlet
  3. Den er jeg også fuldstændig vild med! Skønne farver :-)

    SvarSlet
  4. Jeg har skam til flere endnu hvis vi skal finde ud af noget bytværk engang :)

    SvarSlet