fredag den 18. maj 2012

Nemme puder alle kan finde ud af

- vil jeg vove at påstå :)
De her puder har jeg fra denne skønne blog Nykjæer klostergård, kan du køre en symaskine ligeud så kan du lave de her puder. Når det er easypeasy kan du sætte pipingbånd og strygestof eller andre applikationer på.


En lille DIY

Find en pude du gerne vil sy et betræk til, læg den over stoffet og klip så du har ca 1 cm til hver side. Spar tid - klip et hak og riv stoffet af :)
Læg så siderne over for at se hvor langt stoffet skal være, de skal krydse over hinanden ligesom på de næste to billeder.

Det behøver ikke være så lang men jeg vil gerne have at den er mindst 10 cm. dobbel lagt over hinanden. Så ser du ikke puden hvis den gaber lidt.
læg puden op en enkelt gang i hver ende af det langestykke. Hvis du vil kan du zigzagge hele vejen rundt først.
Start så med at sy det første stykke ind over.
Læg puden ind og prøv at lukke den, og så kan du se hvor du skal bukke og sy.
Et Voila og du er færdig :)




Lukningen bagpå, puden kan let tages ud og skjules igen. lukningen er lavet midt på for der fylder puden mest. Laver du lukningen for neden, så vil den gabe.

Her er en anden pude lagt ind i et hæklet betræk, en som min bedstemor engang har lavet for længe siden - skønt med sådanne arvestykker :)

Jeg håber det kan bruges, har du brug for direkte mål eller flere/bedre detaljer så skriv endelig :)

3 kommentarer:

  1. Fin pude Jette:)
    Puden kan syes endnu hurtigere ved at lægge begge stykker stof indover med det samme og allerede der måle op med puden, så skal der bare syes en enkelt gang ned i hver side;) men det er jo op til en selv:)

    SvarSlet
  2. Hej Ulla :)
    Okay det kan jeg godt se, den her pude er bare lige lavet uden målebånd og nåle, men tak for tippet!! :)

    SvarSlet
  3. en skøn måde at lave en pude på. er straks gået i gang:)

    SvarSlet