mandag den 21. maj 2012

Uglepude - lav din egen billige udgave

Der er så mange fine puder med ugler, hjorte, bambier osv. ude i butikkerne, men de koster en bondegård! Så jeg gik i gang med at lave min egen uglepude, inspirationen kom fra en ugle pude - denne HER, og det tænkte jeg at det kunne man  da selv lave.




Helt så let var det dog ikke.. Mit stof var ret groft så det var umuligt at lave fine streger, derfor røg en af puderne også ud. Den ene er jeg dog ret godt tilfreds med :)

Jeg købte noget kraftigt lærredsstof i råhvid, det giver et råt udtryk men en anden gang vil jeg finde noget stof der er mere glat fx. alm. bomuldslærred. Så fandt jeg et billede af en ugle jeg kunne lide og tegnede det direkte over på et stykke stof af 40*45, malingen tørrede og så klippede jeg en ugle form og syede siderne og ørene sammen. Bunden blev lige lagt op, noget pladevat i ørene og så en lille minipude fra ikea i. Bunden syede jeg så sammen, men der kan man jo sætte lynlås i, lave amerikansk lukning mm.

Malingen jeg brugte var dette HER fra Stofogstil, jeg kunne godt tænke mig at afprøve noget andet der var lidt mere tyndtflydende og måske også prøve at tegne med en svamp eller en kartoffel (?) Bare for at prøve et andet look :)

Har du et forslag eller en god ide til de her puder, så hører jeg dem meget gerne :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar