lørdag den 12. maj 2012

Tyl Lampe - My Love!

ENDELIG...! Så blev jeg færdig med noget nær lignende mit livs kærlighed, en lampe til over spisebordet lavet i tyl!

Det har taget en halv krig, 10 meter tyl, et mega misbrug af limpistolen og flere pakker lim!
Det har taget sin tid at klippe cirkler ud og lime på, og man skal lige finde sin egen taktik men så kører det også!



Har du lyst til at prøve, så kig med - den kan jo også laves ligesom  HER  hos Charmerende - skøn skøn blog, hvor jeg fandt ideen til at starte med :) Hendes lampe er denne størrelse.





Jeg fandt denne lampeskærm til en flad 50,- i Kvickly på tilbud, de er der stadig i denne farve og koral. Begge super flotte farver. Min første idé var 2 rislamper som skulle hænge ved siden af hinanden, men så faldte jeg over denne her istedet.
 Til min kæmpe lampe brugte jeg lige præcis 10 meter tyl. Klip tyllet ud i mindre bundter, sæt nåle i når de har en bredde på ca. 10 cm. og gerne hele vejen hen ved hver 10 cm. Klip så enderne og siderne op hvis de er lukket. Dette er for at fastholde det levende tyl.
 Klip dem ca. 10 cm på den anden led, fold og klip dem som en cirkel, ligesom billedet under. Jeg tog et lille bundt hver gang så gik det en del hurtigere!
Tag så din limpistol og fold tyllet som et lille kræmmerhus, put lim på lampen og sæt tyllet godt fast. det går hurtigt og undlad at bruge fingerne så bliver limen hvid. Brug istedet din limpistol til at trykke tyllet ned med :)
Resultatet som jeg er vældig tilfreds med :)
Min svigerfar har taget de fine billeder! Han fik også aet den lidt...

Total meget mig, det kunne faktisk ikke være mere mig, hvad med dig? Er det noget som kunne hænge i dit hjem?
God weekend derude :)

5 kommentarer:

  1. Wow, den er vildt flot altså!:) Jeg er så imponeret over, at du har haft tålmodighed til at lave lampen - det må have taget en del timer?! men hvor er resultatet dog vildt vildt flot!
    Laver du flere vil jeg gerne købe en;):) Jeg ved bare med mig selv, at jeg aldrig vil kunne få færdiggjort sådan et projekt.

    SvarSlet
  2. Jeg tror den har taget mig omkring 10-12 timer at lave plus det løse. Jeg var ved at opgive efter de første 2,5 meter tyl, men starter man i det små fx. ens sengelampe så tager det jo ikke længe eller meget tyl :)

    Er det sådan en lampe her du vil være int. i eller mindre? Denne er nemlig ret kæmpe :)

    SvarSlet
  3. Hold nu op, hvor er den sej! Det skal prøves en dag måske i lidt mindre udgave. Men det er jo størrelsen der er med til at den er så fed. Og skøn farve :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej jeg har slet ikke set din besked :) og tusind tak, den får lige bump med på vejen når folk ser den, så det er skønt når nogen deler begejstringen :)

      Slet
  4. Er det dig der har forklaring til kjolen emami og hvor finder jeg det
    På forhånd tak

    SvarSlet