torsdag den 19. januar 2012

Forklæder til store og små

I dag er tiden gået med disse to forklæder, Oscar skal have sin egen i drengefarver men er helt vildt med Livas :) Det er ekstremt nemt at lave disse, og jo det kan nok godt ses at der er småfejl rundt omkring men det er charmen i det hjemmelavede herhjemme.

DIY'en er nem - jeg lånte min svigermors forklæde og
havde et gammelt børne forklæde, så de blev tegnet af på Vliseline og der blev lagt et par sømrum til. Snorene er lange da jeg synes at "fåreklæderne" jeg linkede til tidligere var fine med store sløjfer. De blev klippet ud som jeg lige synes og er blevet ret lange, men de små skal jo passe dem i flere år :) Forhåbentligt..

Derefter blev de klippet ud på stof, og jeg syede først stropperne sammen på langs og gemte et hul i siden som jeg kunne vrangen ud på. Bagefter syede jeg hullet til og gav dem en stikling hele vejen rundt for at holde faconen.

Bagefter blev forklædet zigzagget hele vejen rundt og lagt ind to gange. Jeg er ikke en ørn til rundingerne og det er der jo ved armhulen, så der lavede jeg nogle hakker ind i stoffet og det virkede så det ikke blev krøllet.

Så blev snorene syet fast, ved halsen lavede jeg først en firkant og derefter et kryds inden i den - og derefter satte jeg taljebåndet fast i siderne og kørte så en stikling oven og forneden.

Voila - færdigt!
Ønskes der billeder så skriv så kan jeg tage dem næste gang de skal laves :)


 Han er så dejlig :)
 Bagdelen gør sit bedste for at skjule den uredt seng og vasketøj.......
Tadaa - det bedste for denne gang, det blev ikke i nærheden så fine som fåreklæderne, men dette går :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar