lørdag den 11. februar 2012

Endnu en prinsessedrøm - tylskørt

Denne er jeg faktisk blevet vældig tilfreds med - den sidder rigtig fint og er meget fyldig! Den er god til leg men nok lige voldsom nok til børnehaven :) Det hvide tylskørt jeg lavet tidligere kan derimod let bruges til hverdag, og jeg har også gang i et orange som lige mangler et underskørt.


DIY finder du ved mit første tylskørt her på bloggen - lige her, dog har jeg lavet lidt ændringer men det fortæller jeg løbende,,

 Til en str. 3 år har jeg taget den pinke og almålt til min dreng hvor lang jeg synes den skulle være. Denne er 50 cm lang og bliver så foldet så der er ca. 25 cm. lange stropper. Jeg tog tre af samme farve og bandt tæt om en bred elastik - den holder bedre på tyllet så det ikke er så livligt.
 derefter havde jeg klippet lilla tyl ud som var ca 10 cm kortere i alt dvs, ca. 20 cm. lange stropper der hænger ned. Udover det havde jeg klippet noget lilla palliet stof ud i samme længde og lavede så en sadwich af 2 tyl og et med pallietter. Dem bandt jeg imellem hver pink tylbundt.

 Sådan ser den så ud - min elsatik er 51 cm. lang da jeg har nogle skinny børn!
 undersiden af skørtet..

Og lige lidt af skørtet i aktion.. Der gik MEGET kort tid før han blve flået ned af min mand og fik skørtet af.. Sippe! Men beklager når jeg engang får en pige der er gammel nok, eller en af mine niecer flytter ind så skal i nok få bedre billeder af skørterne i brug :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar