søndag den 27. april 2014

Banoffee Pie - til den søde tand.



Denne opskrift har jeg nuppet fra matildenspitze, en blog som absolut er et besøg værd hvis du er til kager :-) Hendes opskrift er med lakrids, men det har jeg valgt at undlade denne gang da jeg ikke havde det. Opskriften med lette moderationer:


Bunden:
100 g. mandler
100 g. digestive kiks
10 g. sukker
1 tske vanillesukker
125 g. smør

Rist mandlerne på en varm pande i et par min eller 5. Køl dem derfter af og kom dem i en foodprocessor. Digestive kiks giver du også kort en tur. Kom sukker og vanillie i og vend tilsidst det smeltede smør i. Jeg fordelte det i muffinsforme og pressede dem flade, ligesom ved min amerikanske cheesecake opskrift. Du kan også vælge en tærteform. Køl den af i køleskabet eller kort i fryseren inden du putter resten på. 


Karamel - dulche de leche1 dåse kondenseret mælk
se opskriften her, og så har jeg fulgt Mathildes råd med lidt salt i, smag selv til og start med en kvart tske.

Fyld
5 bananer skåret i skiver ( anret med friske bananer hvis den ikke skal spises med det samme, ellers ser den ud som på billedet under :-))
Pisk 2,5 dl. fløde let, og put oven på bananerne, pynt med banan eller chokolade spåner. Denne kage kunne også være lækker med Jordbær eller hindbær istedet.

Fortæres straks hvis muligt, bunden bliver nemlig blød.
Velbekom :-)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar