mandag den 21. oktober 2013

Regnbue småkager - mit comeback!

Efter et års stilhed, har jeg besluttet mig for at starte med at blogge igen :-) 
Jeg har fået ny funden energi og er for tiden meget aktiv i køkkenet. Der bliver også kreeret lidt på symaskinen, men jeg tror at bloggen vil blive fyldt op med kager over den næste tid... :-) 


Denne gang skulle jeg afprøve regnbue småkager/ rainbow cookies. Jeg har ikke fået mine pastafarvet fra Wilton hjem endnu, så disse blev lavet med frugtfarve. Farven blev ikke så god men børnene synes de var perfekte. Dog havde jeg kun rød og blå farve så det blev de to og en spøjs lilla :-) 
 

Jeg har fået inspiration til fremgangmåden herfra http://m.youtube.com/watch?v=yTXETy8BhnU&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DyTXETy8BhnU

Opskriften er meget nem og lige til for børnene. 
150. Mel
100 g. Smør - blødt. 
50 g. Sukker 
Evnt. Vanillesukker

Bland sammen med hænderne og del den i 3 ( eller flere) forsk. Str. 
Bland herefter farverne i forsk. Skåle og bland farven i. 
Rul den mindste ud som på billedet, gerne kønnere ;-)


Rul så den næste størrelse ud mellem to stykker folie. Og prøv at lægge den første dej på for at se om den kan nå rundt om. 
Sådan her

Gentag..

Hvis du vil have krymmel på så drys det på foliet og vendt det rundt.  
Skær i nogenlunde ens stykker. Disse blev for tykke, inden de når at blive færdige får de for meget farve, krymmelet  mister også dens farve. 
På en bageplade med dem, de holder formen da det hverken er bagepulver eller æg i. 

Ca. 175 grader i 10 min. 

Vent med at skære dem over til de er færdige og lige kommet ud af ovnen. Ellers knækker de for dig, og skærer du dem inden bliver de ikke skarpe i linjen. 

 Cookie Done :-) næste gang laver jeg dem med lidt aroma i dejen og pastafarver. Men indtil da er disse et hit. 

God fornøjelse :-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar